Változatok modern retróra – 7alatt

Seggrázós diszkóval, érzéki elektropoppal, sztóner döngöléssel és bibliai ihletésű fúvós kamarapoppal jelentkezünk a legfrissebb heti összeállításunkban.


A ’60-as, ’70-es évek hangulatát újra felelevenítő retro-vonat itthoni mozdonyának számító Ivan & The Parazol újabb magyar nyelvű dallal jelentkezett – és nem is akármilyennel. A Foxygen, LGT és természetesen Rolling Stones hatásokat felvonultató Mást Vártam a zenekarra ez idáig talán kevésbé jellemző, erősen táncolós diszkólüktetéssel dolgozik, a perkusszív gitárjáték és füstös billentyűk mégis közel tartják a blues és rock’n’roll gyökerekhez. Az improvizatív hatást keltő, játékos, hol dudorászós, hol be-bekiabálgatós („ízes!”) ének laza, amúgy inkább élő koncertekre jellemző hangulatot teremt, miközben a csalódás, kiábrándulás és a saját értékrend kialakításának témáját boncolgatja. A keverés pazar, a meleg, szaturált hangzás tökéletesen passzol a dal és Ivánék univerzumába.

A fülbemászó popdalokban utazó feltörekvő énekesnő, Fanni Mayer legújabb dala a FYILY (a rövidítés megfejtéséhez tessék meghallgatni) és a hozzá tartozó, a ’80-as évek neonszín retróját idéző, bátran érzéki videó a hirtelen fellángolások és viszonzatlan szerelmek érzelmiségét hozza el nekünk. Az angol nyelvű szöveg és az egészen (talán túlságosan is) minimalista, szolid elektropop hangszerelés kendőzetlen direktséggel közvetít üzenetet. A végeredmény pedig pont úgy lebeg komolyság és szatíra között, hogy időnként nehéz eldönteni, a túltolt gumicukorság a koncepciót erősítő esztétikai eszköz vagy véletlen csupán.

A Grizzly legújabb dalát, a The Statement-et hallgatva gyakran eszembe jutott, hogy „nade, hol az egy?” aztán feladtam a számolást, és csak átadtam magam a kaotikus, varacskos, sztóner darálásnak. A súlyos riffek hipnotikus kavalkádját Knapp Oszkár elsőosztályú kiabálása, éneklése és kiabálva éneklése teszi teljessé, az időről időre felcsendülő dallamosabb rész pedig a korai Black Sabbath hangulatát idézi fel. A zenekar 2019-es Vrsvs Arctos lemezén szereplő dal videoklipje a pandémia okozta klausztrofób életérzést és a szabadulás vágyát jeleníti meg, a szám vége felé történő katartikus váltást pedig a videó is szépen leköveti.

A sok fúvóssal operáló, kísérletezős de dallamos kamarapopban utazó Moped Loewen a SuperSize Recordingban rögzített minőségi élőfelvételt legújabb dalához, a Let Me Come Home-hoz. A Varga Dani vezette formáció ebben a borongós, útkeresős dalban a tékozló fiú történetét meséli el, személyes ihletéssel. A harmóniák egészen nagyszerűek, a dal íve pedig szépen passzol a mondanivalóhoz. A hangzásról a Mumford & Sons, a Whitney és a Bon Iver zenei világa jutott eszembe, és kíváncsi vagyok, hogy az itt megteremtett izgalmas, sötét mégis meglehetősen popos zenei világot hogyan fejleszti tovább a zenekar.

A végére természetesen nem maradnak el a szokásos stream/élő koncertajánlóink sem. Ezen a hétén igazán elkényeztet minket az Open Music Channel kínálata, 2 nap, 2 remek kis cucc vár majd ránk: holnap, azaz február 24-én Sleep Ritual – iamyank Live Ensemble, majd másnap, február 25-én csütörtökön egy jó kis prog/post-metal a lemezbemutatóval érkező Mad Robotstól.


A lényeg, ha élőben akarjátok nézni a koncerteket, nincs más dolgotok, mint KLIKKELJETEK az OMC Twitch-csatornájára a jó időben!

Sleep Ritual – iamyank Live Ensemble // OMC live session

Music event in Budapest, Hungary by iamyank and 3 others on Wednesday, February 24 2021 with 188 people interested and 56 people going.

Mad Robots lemezbemutató – OMC live session

Music event in Budapest, Hungary by Kill Monday Management and 3 others on Thursday, February 25 2021 with 322 people interested and 101 people going. 7…

Érdemes követni az Ígéretes titánok Facebook- és Instagram-profiljait. Ha pedig szeretnétek picivel hozzájárulni ügyünkhöz, szerezzetek be egy jó Titánok-pólót vagy táskát a Popshopban! Csak semmi trendcsinálás: hallgassatok menő magyar feltörekvőket!

Borbás Dani