Minek mennénk bárhová? Otthon ülni jó


Vannak karanténdalok, amik nem kellettek volna, és vannak, amiknek csak ihletett adott a helyzet, és milyen jól tette. Koszika & The HotShots – Otthon ülni jó.


Tegnap este jelent meg a Koszika & The HotShots új dala az Otthon ülni jó, aminek a címe nagyjából le is fedi azt az üzenetet, amit az erdélyi zenekar át szeretne adni, de mielőtt itt kinyomnád, nem! Ez nem egy olyan karanténdal, amiben látványosan kezet mosnak és aztán mindenki a hálószobájában csudamókás dolgokat csinál.


Az Asztalos Zsolt (dob), Éltes Áron (szaxofon), Cristina László (billentyű), Koszorus Krisztina (ének), Szász Csaba (gitár), Vaughn Roberts (trombita) és Zonda Attila (basszusgitár) alkotta hetes pályafutásába már sok minden belefért a rengeteg utcazene fesztivál helyezéstől, a jazz versenyekig. A zenekar alapvetően nem egy jazz produkció ennek ellenére, van itt a dalokban minden, némi ska, kis jazz, de sok minden van itt a pop világából is. Kicsit pedig számomra a dalaik a JÓ! gyerek zenekarokat idézik meg, -mert nagyon jó gyerek zenekarok vannak a Baby Sharkon túl- ahol eszméletlen jó zenélés van, nagyon kedves szövegekkel.


Az otthon ülni jó is hasonló, egy fokkal komplexebb, de ez a kedvesség végigvonul az egész dal és klip hangulatán. Alapvetően az általam követett világtól egészen távol áll, de ez a tipikus feel good dal az, ami igazán jól esik 2020 végéhez közeledve, a nyirkos őszt feldobva.


Ez pedig most bejön. Nagyon. Nincs alibi, nincsenek kamuzások zeneileg, sőt az a trap lábcin, és a C rész hangzása teljesen moderné teszi, az amúgy jazztől popig vonuló dalt. És bár a rádió-kókuszdió kép helyett egy instrumentális részt nagyon szívesen hallgatnék, ez is inkább a zenei alap érdeme, mintsem az ének hibája.


A Márton László által jegyzett klip pedig nagyon jól elkapta a szám hangulatát, pontosan annyira infantilis, mint maga a dal (és amilyennek az egész zenekar tűnik). Bár néhol azért furcsa ellentmondásokba keveredik a szöveg és a kép, a párizsi ruházkodás és a májusi falevél hullás terén, de az álom koncepcióba ez is belefér, és egyébként is, kit foglalkoztat ez, amikor csak olyan kellemes erre a színkavalkádra ránézni. Erre itt:


A hét fős brigád tehát nagyon kitett magáért, ráadásul nem szabad elmenni a dal marketingje mellett sem.


Egyrészt nagyon érdekes, hogyan tudja egy magyarul és angolul éneklő erdélyi zenekar pozicionálni magát nyelv szinten, ha valaki social médiás esettanulmányt szeretne ebből a helyzetből kihozni, annak bátran ajánlom a zenekar facebook oldalát.


Másrészt viszont, aki úgy érzi, hogy megmutatná, hogy mi az, amit otthon is szeret csinálni, vagy éppen inspirálódna ilyen ötletekből, annak ott van a Koszika & The HotShots facebook oldalán indult nyereményjáték. Mutassátok meg, hogy ki mit szeret otthon csinálni! Azért csak ésszel!

Érdemes követni az Ígéretes titánok Facebook- és Instagram-profiljait. Ha pedig szeretnétek picivel hozzájárulni ügyünkhöz, szerezzetek be egy jó Titánok-pólót vagy táskát a Popshopban! Csak semmi trendcsinálás: hallgassatok menő magyar feltörekvőket!

Bodó Bence