Groover: a platform, ahol tuti kapsz visszajelzést a dalodra!

Reakció úgy, hogy abból akár még rádiós játszás, interjú vagy koncert is lehet? Mindezt pedig mindössze egy korsó sör áráért? Hát álomvilágban élünk? Ébresztő!


Bő hét év magazin-főszerkesztés és ötévnyi zenekari szervezés- és sajtózás után azt hiszem, elég jó rálátásom lett arra, hogy is működik az, ha egy kis zenekar küldözgeti a dalait ilyen-olyan médiumok, kiadók, szervezők felé reménykedve, hogy legalább valaki elolvassa azokat az emaileket. Ugyanígy a másik oldalon, tudom milyen érzés reggel megnyitni a mailboxot, szembesülni azzal, hogy néha csak több tucat, akár pár száz olvasatlan levél vár aznapra, mind egy cikk, egy közös koncert, szerződés, egyebek reményében. És vagyok annyira lelkiismeretes, hogy mindegyikre válaszolok, ami pedig nem tíz perc. Elég elkeserítő helyzetkép, nem? És azt tegyük hozzá: ez csak országon belül, magyar zenekarok, magyar emailek. Gondoljunk bele egy pillanatra, mondjuk a Rolling Stone vagy a BBC szerkesztői vajon hány emailre tudnak válaszolni? 


Nemrég hallottam róla, hogy van egy platform – Groover –, ahol a zenekarok tényleg kapnak visszajelzést a dalaikra. Mármint, tényleg! Felregisztráltam, feltettem pár kérdést a srácnak, aki csinálja, és azóta nyomkodom. Persze, előbb a zenekaraimat tettem fel, megnézni, mi történik ha egy olasz rockrádiónak küldöm el az egyik dalunkat. Az oldal azt ígéri, 7 napon belül kapsz választ, de már másnap ott volt: pár mondatos pozitív kritika, amihez hozzá tették, hogy ha legközelebb esetleg nem hétperces dalt küldök, azt szívesen játszanák is. Hoppá. Mindez 2 eurómba került. 


Ezután felregisztráltam ún. influenszerként (így hívják a pro zenei embereket az oldalon, akik újságírók, promóterek, playlist szerkesztők, kiadósok, rádiósok, szervezők, managerek, stb.), hogy megnézzem, milyen az, ha én kapok egy dalt. Amúgy is hiányzik, hogy zenéket kritizálgassak, és mivel nincs sok időm, egy pár mondatos feedback megírása pont ki is elégíti ezt a hiányt. Beállítgattam, milyen zenét szeretek, mihez van fülem, pár nappal később pedig érkezett is az első dal. Meghallgattam; francia zenekar, tök jó groove-os kis rock-nóta, nagyon tetszett, meg is írtam nekik, hogy ha erre járnak, feltétlen szóljanak, össze tudnám boronálni releváns helyi zenekarral őket. Mindezért pedig kaptam 1 eurót.


Az oldal ugyanis úgy működik, hogy a dalonkénti 2 euró fele az influenszereké, azért, hogy garantálják a visszajelzést, ami pedig bármilyen lehet: kérhetsz rádiós játszást, karriertanácsot, véleményt az új klipről, bármiről, ugyanis személyes üzenetnek-kérésnek is van helye, amitől a küldött dal és üzenet csak még személyesebb, az influenszer pedig hitelesebben tud válaszolni. Mindketten jól járunk, én kedvemre hallgatok új zenéket, amikre amúgy is vadászom (amióta nyomkodom a Groovert, három új kedvenc bandám lett), véleményezgetek, zenekarként meg új fülek véleményét hallgatom meg. Nem is értem, hogy eddig miért nem létezett egy ilyen platform. Nagy piaci rést töm be. 


A Groover legfőbb piacai a francia, német, kanadai, brit, amerikai, brazil, olasz és belga, de sok más országból is fel-felbukkannak zenekarok és influenszerek egyaránt, és ha jól láttam, jelenleg 600+ influenszer közül lehet válogatni. Magyarországról és a mi régiónkból még nem igazán találkoztam ott senkivel, de a zenekaraimmal amúgy is építkezünk külföld felé, így jól jönnek például az angliai vagy német rádiók, playlistek és szervezők. Feltételezem, ha nálunk is egy picit jobban elterjed, még országon belül is segíthet az első lépésekben. Így jelenleg azoknak a zenekaroknak ajánlanám, akik már azért kifelé is kacsingatnak, később pedig mindenkinek IS!

További érdekességekért érdemes követni az Ígéretes titánok Facebook- és Instagram-profiljait. Ha pedig szeretnétek picivel hozzájárulni ügyünkhöz, szerezzetek be egy jó Titánok-pólót vagy táskát a Popshopban! Csak semmi trendcsinálás: hallgassatok menő magyar feltörekvőket!

Décsy Eszter